Waarom Bloggen? 30 goede redenen

 

Als bewust ondernemende vrouwen willen we elkaar inspireren en versterken. Het blog op onze website biedt daarvoor een uitstekende mogelijkheid. Als BOV vriendin mag jij jouw kennis en inspiratie hier delen.

 

Gek genoeg kom ik nog steeds veel onderneemsters tegen die niet (willen) bloggen. Hoor jij daar ook bij? Roep jij ook vol afschuw "Nee, dat is niets voor mij!"? Of ben jij er misschien ook ooit mee begonnen maar heb je het niet volgehouden?

 

Om jou te motiveren om van deze unieke BOV kans gebruik te maken deel ik graag 30 goede redenen met je om wél te beginnen met bloggen én het vol te houden.

 

waarom is bloggen goed voor je bedrijf

 

Mijn tip: Lees de hieronder genoemde redenen rustig door en kijk welke jou raakt. Schrijf deze dan op een post-it en plak hem op of naast je beeldscherm. Dan heb je altijd een goede reden voor je neus om het bloggen wél vol te houden.

 

Waarom bloggen? 30 goede redenen

  1. Je blog biedt je een podium voor je ideeën.
  2. Je blog biedt je de mogelijkheid om je gedachten te ordenen.
  3. Je blog is de ideale plek om te leren over wat je goed doet en wat je beter kunt doen. Met elke reactie van je lezers krijg je waardevolle feedback waar je je voordeel mee kunt doen.
  4. Je blog is een plek waar je je passie kunt delen.
  5. Je blog zorgt ervoor dat potentiële klanten je beter kunnen vinden.
  6. Je blog biedt de mogelijkheid om nieuwe contacten te leggen. Jij nodigt de bezoekers uit om een gesprek met je te voeren. En dat kan de opstap zijn naar elkaar ook live leren kennen en waarderen.
  7. Je blog is een plek waar jij een relatie met je lezers kunt opbouwen. Je lezers leren je steeds beter kennen, ze weten je steeds meer te waarderen en uiteindelijk gaan ze jou vertrouwen omdat ze zien dat jij waarde voor hen blijft leveren.
  8. Bloggen is gewoon leuk. Vooral als je het volhoudt. Met elk nieuw artikel groeit je vertrouwen in jezelf en daarmee ook het plezier.
  9. Bloggen is een manier om geld te besparen. Je hoeft minder geld uit te geven aan adwords, SEO en marketing.
  10. Bloggen is een manier om je lezers te vermaken.
  11. Bloggen geeft je de mogelijkheid om jouw kennis over te dragen aan een grote groep lezers.
  12. Bloggen maakt dat je steeds betere teksten schrijft in minder tijd.
  13. Je blog verhoogt de waarde van je website voor je (potentiële) klant. Je webteksten zijn er vooral op gericht om je aanbod aan je klant in de schijnwerpers te zetten. Met de artikelen op je blog geef je waarde aan je klant.
  14. Door te bloggen word je beter in je vak. Je moet je namelijk blijven verdiepen in onderwerpen die aan je vak gerelateerd zijn.
  15. Je blog levert je content voor je sociale media. Want natuurlijk deel je je blogartikelen ook daar.
  16. Je blog verbetert je communicatieve vaardigheden.
  17. Je blog verbetert je vaardigheid om verhalen te vertellen (storytelling).
  18. Door regelmatig te bloggen bouw je je persoonlijke informatiearchief op waar je ook op netwerkbijeenkomsten mensen naar door kunt verwijzen.
  19. Je blog biedt je de mogelijkheid om aan je klanten te laten zien dat jij om hen geeft.
  20. Je blog kan geld opleveren. Lezers kunnen tot opdrachtgevers en klanten worden. En je kunt benaderd worden om betaald voor andere blogs te bloggen.
  21. Je blog dwingt je om over onderwerpen op je vakgebied goed na te denken. En daar kan je ook offline alleen maar voordeel van hebben.
  22. Je blog maakt je website beter vindbaar. Google houdt van websites waarop regelmatig nieuwe content wordt geplaatst.
  23. Je blog kan ervoor zorgen dat vaste lezers tot je ambassadeurs worden.
  24. Je blog zorgt ervoor dat je transparanter, toegankelijker en menselijker wordt.
  25. Je blog maakt het voor mensen makkelijker om contact met je op te nemen. Ze kennen je namelijk al een beetje.
  26. Je blog maakt het mogelijk om links naar andere plaatsen op je eigen website en naar andere websites te plaatsen. Dat maakt je website voor Google relevanter.
  27. Je blog biedt je de mogelijkheid om met anderen samen content te creëren (co-creatie). Als jij bijvoorbeeld nog aanvullingen op deze lijst hebt, creëren wij samen waardevolle informatie.
  28. Door je blog blijft jouw kennis lang vindbaar voor iedereen die ernaar zoekt.
  29. Je blog is een podium waar jij kunt laten zien dat jij op jouw gebied een expert bent.
  30. Je blog biedt je de mogelijkheid om jezelf als merk te profileren. Mensen weten steeds beter waar jouw merk voor staat.

Ik hoop dat één of meer van deze 30 redenen jou overtuigd hebben. En dat je de vraag “Waarom bloggen?” voor jezelf nu altijd makkelijk kunt beantwoorden. En dat we al snel een artikel van jou op de BOV website kunnen plaatsen.

 

Welke reden plak jij naast je beeldscherm? Deel hem hieronder in het commentaarveld. Ook al je vragen over bloggen voor BOV en bloggen voor je bedrijf kan je daar kwijt. Of neem contact op met mij via info@schrijvenmetimpact.nl.

 

Voor nu: Heb een mooie dag en schrijf-ze!

Dit artikel is eerder in een aangepaste versie gepubliceerd op het blog van Schrijven met impact.

 


« vorige pagina


Reacties


Nog geen reacties geplaatst...




Plaats uw eigen reactie


  
    Reactie:
  
    Naam:    
    E-mail:
 Uw e-mailadres wordt niet getoond